Umno terdesak, cuba bersihkan imej yang tercalar

16 January 2010 ·

Sumber: http://www.pas.org.my/

Ditulis oleh Wartawan IT
FRIDAY, 15 JANUARY 2010 01:57

KUALA LUMPUR, 15 Jan - Ekoran provokasi Umno keatas isu kalimah Allah yang berlanjutan ini, Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar menyifatkan Umno kian terdesak menggunakan waktu yang sempit ini untuk cuba membersihkan imejnya yang tercalar.

Bagi beliau, Umno begitu tertekan dan defensif dalam menghadapi kesan dari provokasi mereka keatas isu kalimah Allah serta pengeboman dan pembakaran gereja kristian.

"Umno sedang mencari jalan bagaimana untuk melepaskan dari keadaan tersepit untuk membolihkan dia menerkam mangsanya,ibarat pepatah melayu 'melepas anjing tersepit'," jelasnya.

"Saya sangat hairan kenapa hingga kini masih belum ada penangkapan keatas mereka yang melakukan pengeboman dan pembakaran gereja.... Menteri Dalam Negeri telah menyatakan bahawa polis sudah pun mengenal pasti siapa yg terlibat tapi masih belum membuat apa apa penangkapan?" soal Mahfuz.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Sena mendakwa bimbang jika dibiarkan tanpa penangkapan segera tidak mustahil akan memungkinkan lebih banyak kejadian seumpama akan berulang.

"Ini yang menghairankan saya, kalau Dato' Seri Hishammuddin Tun Hussein, kata dah kenal pasti siapa yang melakukannya apa yang susah sangat nak tangkap,

"Atau memang Umno nak keadaan lebih tegang untuk memboleh ada alasan bangi kerajaan mengistihar dharurat," soalnya.

Beliau turut mendakwa, tidak mustahil kelewatan penangkapan ini disebabkan wujudnya kerjasama antara Umno dengan pihak berkuasa untuk memujuk orang yang dikenal pasti itu supaya membuat pengakuan bahawa mereka adalah ahli atau penyokong Pakatan Rakyat khususnya PAS.

"Tak mustahil apa yang saya jangka ini boleh berlaku kerana Umno berhempas pulas nak bebas dari keadaan defensif kepada ofensif. Seperti kata pepatah 'melapas anjing tersepit'," ujarnya lagi.

Sebuah akhbar harian melaporkan Hishammuddin mendedahkan bahawa polis mempunyai petunjuk dan maklumat untuk mengecam suspek yang disyaki terbabit dalam kebakaran di Gereja Metro Tabernacle di Desa Melawati Hulu Klang, Jumaat lalu.

0 comments:

Pesuruh Jaya PAS Pahang

Pesuruh Jaya PAS Pahang
Ustaz Dato' Tuan Ibrahim Tuan Man

Ketua Pemuda Pas Pahang

Ketua Pemuda Pas Pahang
Ustaz Suhaimi Saad

2 Tuan Guru

2 Tuan Guru
Tuan Guru Nik Aziz Nik Mat & Tuan Guru Hadi Awang

Blog Pimpinan



Sahabat

Arkib Blog

Mari Berbicara


ShoutMix chat widget